Καλώς ήρθατε στον άξονα Morag της Γάζας. Ένας απολυμασμένος στρατιωτικός όρος, επεξεργασμένος σε ισραηλινές πολεμικές αίθουσες, όπου η πραγματική μάχη είναι για την εξολόθρευση, όχι για την ασφάλεια. Αυτό που το ισραηλινό καθεστώς αποκαλεί “επιχείρηση”, δεν είναι τίποτα άλλο από μια μεθοδική αρπαγή γης, βουτηγμένη στο αίμα και τον καπνό.
Ο “άξονας”, ένα τμήμα γεωργικής γης μεταξύ της Ράφα και του Χαν Γιούνις, χαράζεται όχι για άμυνα, αλλά για διαίρεση, κόβοντας χειρουργικά τη Λωρίδα της Γάζας στα δύο. Πίσω από τους ευφημισμούς και τα Δελτία Τύπου του κατοχικού στρατού, κρύβεται η βάναυση σαφήνεια της αποικιοκρατικής λογικής: κατακερματισμός, απομόνωση, εκδίωξη.
Η εμμονή του Νετανιάχου μ’ αυτόν τον διάδρομο δεν είναι στρατηγική με την κλασική έννοια, είναι γενοκτονική εκ του σχεδιασμού της. Έχοντας δανειστεί το όνομά του από τα ερείπια του παράνομου εποικισμού Morag που διαλύθηκε το 2005, το όνομα καθαυτό μυρίζει ιμπεριαλιστική νοσταλγία. Το Morag 2.0 δεν αφορά τη νίκη επί της Χαμάς• πρόκειται για τον αποκεφαλισμό της παλαιστινιακής ύπαρξης συνολικά.
Η διχοτόμηση της Γάζας μέσω του άξονα Morag είναι το επόμενο στάδιο αυτού που η Δύση αρνείται ευγενικά να κατονομάσει: της βίαιης μετακίνησης πληθυσμού. Πρόκειται για αναπαράσταση δια της μεθόδου της καμένης γης, των φαντασιώσεων του Τραμπ για εκμετάλλευση “ακινήτων”, η οποία υλοποιήθηκε μέσω της χρηματοδοτούμενης από τις ΗΠΑ επιχείρησης δημιουργίας ερειπίων του ισραηλινού στρατού, και στη συνέχεια απολυμάνθηκε από στενογράφους των ΜΜΕ.
Περισσότερο από στρατιωτικός εξαναγκασμός, έχει κυρίως να κάνει με τη δημιουργία ενός διαδρόμου θανάτου που καθιστά τη Ράφα ακατοίκητη και μετατρέπει τη Γάζα σε δύο αποσυνδεδεμένα Μπαντουστάν, κλειστές ζώνες ασφυξίας σε αργή κίνηση. Ο έλεγχος αυτού του άξονα παρέχει στο Ισραήλ μια μόνιμη θηλιά για να περιορίζει τη βοήθεια, να εμποδίζει την ελευθερία κινήσεων και να καταστρέψει τον κοινωνικό ιστό της Γάζας.
Ενώ ο κόσμος υπνοβατεί δια μέσου των πρωτοσέλιδων, το Τελ Αβίβ σχεδιάζει μια χαρτογραφική πραγματικότητα όπου η Παλαιστίνη εξαφανίζεται• ένας διάδρομος, ένας ελαιώνας ισοπεδωμένος από μπουλντόζες, μια βομβαρδισμένη πολυκατοικία κάθε φορά.
Είμαστε μάρτυρες της αποικιακής μηχανικής σε πραγματικό χρόνο και όμως οι συνήθεις ύποπτοι στην Ουάσιγκτον, το Λονδίνο, το Βερολίνο και την Οτάβα προσποιούνται ότι πρόκειται απλώς για “αμυντικές επιχειρήσεις”. Ο Άξονας Morag είναι το τείχος του Γκέτο της Βαρσοβίας της Γάζας, επανασχεδιασμένο για την ψηφιακή εποχή, με ζωντανή ροή για σατανική υποδούλωση και εξορθολογισμένο σε πραγματικό χρόνο από συνένοχες φιλελεύθερες δημοκρατίες που πλέκουν τα χέρια τους (ως δήθεν αμέτοχες) αλλά χρηματοδοτούν τα τανκς.
Δεν υπάρχει ηθική αμφισημία εδώ. Αυτό είναι το δομικό απαρτχάιντ που ενσωματώνεται στη γεωγραφία της Λωρίδας, υπό το βολικό άλλοθι της “αποκοπής της Χαμάς”.
Στην πραγματικότητα, ο Άξονας Morag είναι ένας ευφημισμός για τη δημογραφική μηχανική, η κυνική κίνηση του Νετανιάχου προκειμένου να δημιουργήσει “γεγονότα στο πεδίο” πριν από οποιεσδήποτε συνομιλίες για κατάπαυση του πυρός.
Διχοτομώντας τη Γάζα, μπορεί να διαλύσει κάθε μελλοντικό όραμα για Παλαιστινιακή αυτοδιάθεση. Ένας λαός δεν μπορεί να κυβερνήσει κάτι στο οποίο δεν έχει πρόσβαση. Και μόλις αποκοπεί η Ράφα, ό,τι έχει απομείνει από τη Γάζα μπορεί να καταστεί διαχειρίσιμο σαν μια μικρή αυλή φυλακής, με νερό, τρόφιμα και φάρμακα να λογαριάζονται με το σταγονόμετρο ως διαπραγματευτικά χαρτιά.
Το ανατριχιαστικό είναι πως όλα αυτά ξετυλίγονται υπό το έδαφος μιας εύλογης άρνησης. Δυτικοί διπλωμάτες μουρμουρίζουν κάτι σαν “αποκλιμάκωση”, ενώ ο Νετανιάχου επαναπροσδιορίζει τα σύνορα με βόμβες. Τα μέσα ενημέρωσης παπαγαλίζουν ατάκες για “διαδρόμους ασφαλείας” χωρίς να ρωτούν γιατί μπλοκάρονται οι αποστολές τροφίμων και γιατί βομβαρδίζονται τα νοσοκομεία. Το ίδιο φιλελεύθερο κατεστημένο που φώναζε “ποτέ ξανά”, σηκώνει τώρα τους ώμους απέναντι στα σύγχρονα πογκρόμ που εξαπέλυσε ένα πυρηνικά οπλισμένο ρατσιστικό κράτος.
Για τους Παλαιστίνιους, το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: αν δεν σας εκδιώξουν μέσω της Ράφα, θα πνιγείτε από ασφυξία στο Χαν Γιούνις. Για την Παγκόσμια Πλειοψηφία που παρακολουθεί εκ του μακρόθεν, το μάθημα είναι αποθαρρυντικό. Κάπως έτσι μοιάζει μια ηγεμονική δύναμη όταν είναι απελπισμένη, όταν λογοκρίνει τη διαφωνία, ποινικοποιεί την αντίσταση και εξοπλίζει τη γεωγραφία για να ξαναχαράξει τα σύνορα. Το στοίχημα του Τελ Αβίβ είναι πως ο κόσμος θα αποδεχτεί το απαρτχάιντ με δόσεις, αρκεί να είναι τυλιγμένο σε στρατιωτικά ακρωνύμια και να πουλιέται ως “αντιτρομοκρατικό”.
Αλλά η ιστορία έχει έναν τρόπο να ξεδιαλύνει τα ιμπεριαλιστικά ψέματα. Το Morag, όπως η Πράσινη Γραμμή και το τείχος του απαρτχάιντ πριν απ’ αυτήν, θα καταλήξουν να γίνουν μια ακόμα ουλή στη μακρά μνήμη της Παλαιστινιακής αντίστασης. Και όταν η παλίρροια γυρίσει, όπως συμβαίνει πάντα, θα θυμούνται διαδρόμους όπως τον Morag, όχι γιατί έπαιξαν κάποιο ρόλο στη διασφάλιση της ειρήνης, αλλά για την αποκάλυψη του αληθινού προσώπου ενός κράτους που χτίστηκε πάνω στην αρπαγή.
Πηγή: TheIslanderNews









